יום שישי, 26 באוקטובר 2012

עוגת פירורים מוס שוקולד ופרלין אגוזי לוז


 
תבנית קפיצית קוטר 26 

עוגת פירורים עם מוס שוקולד איכותי ופרלין אגוזי לוז , עוגה עשירה טעימה ומיוחדת, הפרלין בשילוב הפירורים נותן טעם מיוחד למוס השוקולד, עוגה שכיף לישר!!

תבנית קפיצית קוטר 26 

חומרים לפרלין אגוזי לוז:
120 גרם אגוזי לוז קלויים (לקלות את האגוזים בחום 180 מעלות כ- 10 דקות בלבד (עד להזהבה)
3/4 כוס סוכר לבן
1 כף מים

אופן הכנת פרלין :
לשמן נייר אפיה בשמן להניח בצד,
במחבת רצוי טפלון לשים את הסוכר וכף מים להמיס עד לקבלת קרמל זהוב, זה נעשה בשלבים, בהתחלה מתקבלים גבישי סוכר ואז לאט לאט הסוכר נמס ומתקבל הקרמל ,( צריך להשגיח כי זה נשרף מהר), להסיר מהאש (זהירות רותח ) ולהכניס את האגוזים למחבת לשפוך את האגוזים על נייר האפייה המשומן ולקרר לאחר כשעה  יש לשבור גס את הפרלינים שנוצרו ולטחון גס במג'ימיקס , מתקבלת תערובת זהובה של אגוזים מסוכרים.
חומרים לבסיס:
1.1/2 כוסות קמח תופח
1/3 כוס סוכר,
 150 גרם חמאה,
 3 חלמונים(צהוב )

אופן הכנה בסיס:
לערבב הכל עם מזלג עד שנוצרים פירורים בלבד , לשטח 2/3 מהבצק על תבנית 26 עגולה מרופדת בנייר אפיה (לא חובה), את ה-1/3 הנותר לשטח כמו פיתה (לא דק)  על תבנית קטנה ולאפות ביחד בחום בינוני עד שמזהיב, להוציא מהתנור ולקרר.

חומרים למוס:
250 גרם שוקולד מריר
2 שמנת מתוקה
1/2 כוס חלב
2 כפות איסטנט פודינג שוקולד

אופן הכנה מוס: 
 לשים בקלחת 250 גרם שוקולד מריר ו-1 שמנת מתוקה לחמם על אש בינונית עד להמסת השוקולד וקבלת בלילה חלקה לקרר ולהכניס למקפיא ל- 1 שעה , לאחר שהתקרר (המסה מוצקה זה בסדר )  להעביר לקערת המיקסר להוסיף 1 שמנת מתוקה ,1/2 כוס חלב, ו- 2 כפות איסטנט פודינג שוקולד להקציף עד לקבלת מוס יציב , לשפוך על הבסיס הקר שהכנו, לפזר פרלין אגוזי לוז,
לפורר את 1/3 העוגה שאפינו לפרורים ולפזר מעל הפרלין בצורה שווה ולקרר כ-8 שעות
(במידה ואין זמן להכניס למקפיא ל-2 שעות ולהוציא למקרר).

 

















אין תגובות: